Trossos
Ànima
Per què el Barça és més fort que el Racing de Santander, posem per cas? Doncs perquè hi ha hagut molta més gent que l'ha fet seu, que s'hi ha identificat. Aquesta gent ha estat disposada a fer-se'n soci, a comprar-ne la samarreta, a pagar per veure els seus partits per televisió. I els diners que això ha portat li han permès de ser esportivament fort. La gent s'identifica amb una ànima. I és l'ànima el que et fa ric i competitiu. L'ànima és un bé econòmic i esportiu.
Economia
Quina és l'ànima del Barça? Quin caràcter específic ha fet que es produís aquesta identificació? El Barça no té un Estat al darrere. L'ànima que primer va fer fort el Barça va ser l'encarnació de la catalanitat, de la democràcia, de l'obertura al món. I quan el futbol va esdevenir global, sense deixar de ser això, gràcies a la musculatura obtinguda sent això, va representar valors universals en la mateixa direcció. L'acord amb Unicef ho va fer visible.
Qatar
Posar el nom de la fundació de Qatar a la samarreta no afecta només als números del club, afecta també a l'ànima. I l'ànima és el que dóna força al club, també econòmicament. És compatible aquesta publicitat amb els valors que han fet fort el Barça? Hi ha sospites que entra en contradicció. Llavors, encara que et paguin molt, estàs fent un mal negoci. Perquè a canvi d'uns diners per avui perds allò que et fa fort i competitiu sempre. I això acaba afectant també els diners.