Un acord polític oportú sobre el traspàs de rodalies

El president de la Generalitat, José Montilla, i el ministre de Foment, José Blanco, en van tenir prou amb una hora per desencallar ahir al matí un traspàs, el de la gestió de la xarxa de rodalies, que feia molts mesos que estava en via morta. Ja hi ha acord polític per dur-lo a terme, i si això és així no deu ser, només, pel tarannà del nou ministre de Foment. A les portes del debat de política general que s'ha de celebrar la setmana que ve al Congrés dels Diputats, i amb cada cop menys suports per assegurar-se una majoria, els socialistes estaven obligats a fer pinya. I això és el que van fer ahir al Palau de la Generalitat, convertit en l'escenari d'un acord que, més enllà de les circumstàncies que l'han propiciat, resulta fonamental per al futur de Catalunya.

L'acord encara no té xifres, que no són un aspecte menor per garantir la viabilitat del traspàs i l'execució dels plans de millora i ampliació de la xarxa que el mateix ministeri va anunciar no fa pas gaire. Però tot esperant que es concretin, cal valorar-lo en la seva dimensió, que es podria qualificar d'històrica. Perquè no parlem, només, de trens. El traspàs acordat ahir obre la porta a un nou model de gestió de les infraestructures que el govern, una majoria dels partits i bona part de la societat civil fa temps que reclama.

El repte és d'una magnitud enorme, i precisament per aquest motiu el país no es pot permetre un fracàs. D'aquí la importància de tancar un bon acord econòmic que permeti convertir la xarxa de rodalies en una de les millors d'Europa aplicant criteris propis de gestió per a la millora del servei. I escollint els aliats per enfilar el camí d'un èxit que es pot assolir amb Renfe o sense.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.