La contra
Cafè per a tothom
El Banc dels Aliments i Marcilla recullen menjar tot avui al Moll de la Fusta a Barcelona per fer un rècord de solidaritat amb una campanya contra la fam
“El cafè no és un aliment de primera necessitat, però està bé que tothom es pugui donar el gust de prendre'n un, de ben calent i en bona companyia”. Qui ho diu ho fa amb fonament, perquè és Jordi Peix, vicepresident del Banc dels Aliments de Barcelona. L'entitat necessita més imaginació que mai per omplir els magatzems de menjar que recull gràcies a les donacions ja siguin de particulars o d'empreses per a les persones necessitades, i fer-lo arribar a aquestes persones. Fins avui a les 8 del vespre hi ha un punt de recollida en un tràiler instal·lat al Moll de la Fusta de Barcelona –al costat de la passarel·la del Maremàgnum– i tothom que hi porti aliments podrà prendre un cafè Marcilla.
“Som una empresa d'aquí, tenim la fàbrica de cafè a Mollet del Vallès, i hem volgut ser aquest any al costat dels Bancs dels Aliments catalans”, explica la responsable de la campanya, Arantxa Pasqual. Per cada quilo d'aliments que els ciutadans aportin, Marcilla donarà dues tasses de cafè a l'ONG. El tràiler es passejarà per diferents ciutats de l'Estat. En la campanya de l'any passat es va aconseguir aplegar 5,7 tones d'aliments i gairebé 32 tones de cafè. L'objectiu: superar-ho.
Els esportistes Gemma Mengual i Àlex Corretja van apadrinar dijous la campanya solidària. “Hem de conscienciar la gent de la gran oportunitat que tenim per fer arribar aliments als que els necessiten. Encara que ens sembli poc és molt per als que ho reben”, va indicar Mengual, feliç de la vida al costat del seu fill, Nil, que ha fet tres mesos. Pel que fa a la competició, té la ment posada en els Jocs Olímpics de Londres de l'any vinent.
Cares conegudes, empreses que fan accions de responsabilitat social, noies i nois amb patins que animen barcelonins i turistes que passegen pel Moll de la Fusta a col·laborar a la campanya Ajuda'ns a ajudar!... Imaginació al poder per donar un cop de mà a les persones que més pateixen les conseqüències de la crisi. Peix va destacar la importància de treure el màxim rendiment al màrqueting social, perquè des del Banc dels Aliments veuen com cada dia hi ha més famílies que no tenen el més bàsic per viure. Sort que els que volen canviar el món no es rendeixen.