Opinió

Perdre els papers

Els cartells, els tríptics i la publicitat, i l'enrenou de les municipals han fet que passi desapercebuda una notícia que també parlava de papers. Es tracta de la localització de prop de 30.000 expedients oberts pel Departament de Benestar de la Generalitat per a la concessió d'ajuts derivats de la llei de dependència, expedients que estaven perduts o fora de control. Quan critiquem la burocràcia no hem d'oblidar que el problema no són els documents sinó la mala gestió que se'n fa. En aquest cas cada un dels expedients ara recuperats servia per valorar les necessitats i els drets de prop de 30.000 famílies.

Pensem en el neguit d'aquesta gent per les ajudes que no arribaven, i en les males excuses dels funcionaris als quals tocava atendre les reclamacions, i en la feinada de tornar a fer el tràmit... Un desastre. Aquest cas és espectacular, però no és l'únic. Mentrestant les administracions s'han de llançar, per llei, a obrir els canals de l'administració electrònica, a crear a internet uns aparadors que permetin estalviar desplaçaments i costos. Això és bo, però, encara que l'aparador faci goig, cal sobretot tenir la botiga ben endreçada. Els documents de les administracions acrediten drets i deures dels ciutadans i de les administracions. No perdre els papers, gestionar-los bé internament, hauria de ser prioritari. Després, l'aparador.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.