L'APUNT
Corredor mediterrani
El ministre Blanco, estrateg governamental espanyol de les infraestructures, va confirmar dimarts al Congrés que el seu govern defensarà a Brussel·les la necessitat de construir i consolidar l'anomenat eix mediterrani ferroviari que va d'Algesires al Pertús i amunt. Sembla, doncs, que finalment Foment ha vist allò que, en xifres –de població i econòmiques–, és evident des de fa molts anys. D'altra banda, no cal ser gaire llest per detectar que si, a hores d'ara, encara no hi ha una línia d'alta velocitat en tot aquest tram o, ni tan sols, una bona línia ferroviària convencional, no és pas perquè no ho volguessin catalans o valencians, sinó perquè no ha interessat gens ni mica a Madrid. Allà, a part de tenir molt clar que Catalunya i València millor que estiguin mal comunicats, prefereixen l'estructura radial, és a dir, tota aquella que surt i porta a Madrid, encara que no hi passin mercaderies o hi viatgin quatre gats. Per cert, una de les primeres actuacions importants que cal fer al corredor mediterrani és posar doble via a tot el tram entre Castelló i Tarragona, on es manté una infraestructura del segle XIX.