El nou horari escolar i el servei de menjador
A la escola Taialà els pares vam decidir no donar suport al nou horari proposat pel Departament d'Educació. La falta de consens al Consell Escolar ha fet que els Serveis Territorials (ST) arbitressin l'horari definitiu. La resposta ha estat un horari marc per a totes les escoles sense excepcions, obviant els problemes que pot generar en el menjador. Per mantenir la qualitat del servei, seguint la recomanació del Consell Escolar Municipal de no fer torns inferiors a 1h, la reducció de 3h a 2.30h obligarà a reduir de 3 a 2 torns. Tot i que s'ampliï l'espai la capacitat del menjador quedarà per sota del nombre màxim d'usuaris diari que han utilitzat el servei durant aquest curs. A l'AMPA de Taialà ens preocupa especialment el següent apartat de la resposta per escrit que hem rebut dels ST: “El menjador és un servei complementari que pretén satisfer una demanda social que faci compatible l'horari de treball dels pares amb els seus fills. El servei del menjador no obligatori ha d'oferir un nombre de places en funció dels condicionaments organitzatius de l'espai i del marge horari. En aquest sentit, el consell escolar pot establir si és necessari els criteris de priorització de les famílies que facin ús del servei. El nombre d'inscripcions vindrà limitat a la capacitat del menjador escolar del centre i als torns que s'hi puguin fer”. Nosaltres creiem que el servei de menjador és vital per a la conciliació de la vida familiar i laboral i que és desafortunat el suggeriment de limitar el nombre d'usuaris. Si ho fan, ells hauran de decidir els criteris per denegar el servei a un usuari. Nosaltres no hem creat aquest problema i no volem assumir aquesta responsabilitat. Cal tenir en compte que el fet de comptar amb usuaris fixos i esporàdics fa que el nombre de menús que s'han de servir no es conegui fins al mateix matí, la qual cosa fa difícil l'aplicació d'aquests criteris.