Un aeroport nou sense connexió

Barcelona estrena avui l'ampliació de l'aeroport del Prat, la T-1, una terminal que, ella sola, és més gran que tot l'aeroport del Prat actual. Les dades parlen per si soles: el primer dia, demà dimecres, hi passaran més de 30.000 viatgers repartits en més de 200 vols i, al cap de l'any, uns 30 milions de viatgers, com els que han passat per l'actual aeroport, absolutament massificat i que no havia d'haver superat els 25 en cas cap. Ara, a aquesta nova gran infraestructura caldrà anar-hi en cotxe particular, autobús o taxi. El metro no hi arribarà fins, com a mínim el 2012. No hi ha data per a l'arribada del servei de Rodalies. Més encara, l'Estat va aprovar l'estudi d'impacte mediambiental ara fa... 3 anys i quatre mesos! I, per acabar-ho d'adobar, l'Estat no hi vol fer arribar l'alta velocitat... En vista de tot això, és evident que el govern espanyol no s'ha cregut mai que el Prat podia ser un gran aeroport i ha apostat, sense cap vergonya, per Barajas. Ara ens trobem que tenim un gran aeroport –tot i que arriba tard– on s'han de construir grans aparcaments per a cotxes en un altre exemple, un més, de la promoció del transport públic que es gasta a l'àrea metropolitana.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.