Opinió

L'APUNT

Quin simulacre?

El simulacre d'un accident o una catàstrofe en un servei estratègic molt concorregut, com ho és una estació de tren o un aeroport, és una cosa molt seriosa, i no n'hi ha per fer-hi broma. Saber com s'ha d'actuar i quins protocols s'han de seguir, en cas d'emergència, pot salvar moltes vides. Ahir a l'aeroport de Girona es va fer un dels habituals simulacres que, seguint la normativa europea, s'hi fan periòdicament. També a Girona, s'acaba de posar en funcionament el servei del TAV, amb uns túnels que travessen la ciutat pel subsòl, amb una estació, “provisional”, on encara ahir s'estava treballant. Unes instal·lacions absolutament desconegudes, fins dilluns passat, pels cossos d'emergència que haurien d'actuar en cas d'accident. No s'hi ha fet, ni està previst que s'hi faci, de moment, cap simulacre. En canvi, al túnel del TAV al Pertús, controlat per l'administració francesa, s'hi va fer un simulacre abans que hi circulés el primer tren, i se n'hi ha programat un altre abans que s'incrementi el trànsit ferroviari. És curiós que, en una mateixa línia del TAV, el concepte de seguretat tingui significats i lectures molt diferents segons si s'està sota control del govern espanyol o del francès.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.