LA GALERIA
Micromecenatge cívic
Em sembla exquisidament lloable i profundament exemplificant la campanya de micromecenatge cívic, endegada per la revista Sapiens, consistent en l'enviament d'un llibre en què s'expliquen i es detallen les raons del procés sobiranista a les deu mil persones més influents del món. Estic francament d'acord en aquesta internacionalització tan intel·ligent, a través de la tramesa d'un llibre molt pedagògic: Catalonia Calling/el món ho ha de saber, amb el qual es pretén explicar, expandir i amplificar arreu del planeta la marca Catalunya/Catalonia.
Sense cap mena de dubtes, quan et coneixen existeixes i et poden reconèixer de debò. De fet, l'objectiu essencial d'El món ho ha de saber és certificar i demostrar que el procés sobiranista –La Via Catalana cap a la Independència– no va en contra de res ni de ningú i que, a més, pot significar una oportunitat d'or per contribuir a fer un món més just i més lliure. No hi ha dubte que massa vegades s'ha comentat que l'autèntica marca que ven, la mes coneguda, particularment en l'àmbit turístic –a Europa i arreu del món, en general–, és la marca Barcelona; fins i tot la segona marca més esmentada, en l'àmbit del Vell Continent en relació amb el nostre país, petit i delicat, és la marca Lloret de Mar. Doncs bé, cal aprofitar la força d'aquestes dues marques de casa nostra, les quals són perfectament complementàries amb la marca Catalunya; però també es fa més necessari que mai innovar en l'àmbit de la publicitat per augmentar el coneixement del nom Catalunya/Catalonia, ja que ningú no defensa una causa que no coneix. Ara i aquí és indispensable que des la societat civil, des de la base –cadascú fent un esforç individual–, ens convertim en autèntics ambaixadors de la causa catalana al món. Ha arribat l'hora d'irradiar, d'una manera entenedora, consciència nacional pels quatre punts cardinals. Ara és el moment de debò d'explicar al món –però especialment a Europa– que el desig dels catalans de ser mestres i amos del nostre propi destí no és quelcom que hagi sorgit per generació espontània, ni una dèria que emergeix del no-res en el marc d'una crisi econòmica brutal. Catalunya, la força de la seva gent cada dia més preparada, ha d'explicar al món que tenim unes arrels profundes en la història, la llengua i el dret propi, però sobretot que tenim la voluntat de ser un poble lliure i sobirà, en què el desig de consolidar la nostra llibertat nacional és fonamental.