Un caos aeri sense precedents a Europa
L'espai aeri europeu fa cinc dies que està col·lapsat per culpa del núvol de cendra produït per l'erupció del volcà de la glacera Eyjafjallajökull, al sud d'Islàndia. El caos ha estat monumental, perquè la impossibilitat de viatjar ha atrapat desenes de milers de persones en aeroports no només d'Europa sinó d'arreu del món. Amb un ritme de pèrdues insostenible per a les companyies aèries, ja molt tocades per la crisi econòmica dels últims anys, aquest cap de setmana han fet les primeres proves amb vols sense passatge, i han comprovat que els problemes ocasionats pel núvol volcànic sobre els aparells no han estat significatius. La companyia aèria i els pilots reclamen que s'aixequin almenys parcialment les restriccions aplicades, que consideren excessives. Les seves raons són que en altres zones del món hi ha hagut erupcions volcàniques i mai s'havia prohibit volar en una zona tan àmplia i durant tant de temps, i que hi ha trajectes que es poden fer evitant la zona de partícules volcàniques o volant simplement a més o menys altitud.
L'alarma creada s'assembla a la que va provocar l'hivern passat la grip A. Un pànic generalitzat que fa prendre mesures molt més restrictives que les que realment seria aconsellable aplicar, i que provoquen una despesa econòmica enorme.
És evident que la simple sospita d'inseguretat aèria fa aconsellable aplicar restriccions. Per això la majoria de viatgers han comprès per què no es podia volar i no s'han queixat de l'excés de zel en aquesta qüestió, tot i els problemes que els ha ocasionat, però sí del tracte rebut per part d'algunes companyies que encara no han entès que donen un servei públic.