Editorial

EDITORIAL

Infraestructures ‘indultades', plou sobre mullat

L'anunci del ministre de Foment, José Blanco, de reprendre diferents projectes d'infraestructures que havien estat aturats en la tisorada decretada per ell mateix al juliol és només una bona notícia a mitges. En paraules del conseller d'Obres Públiques i Política Territorial de la Generalitat, Joaquim Nadal, és de fet “la correcció d'una anomalia que feia perillar obres cabdals”. Certament així és, però no pas, com va dir també Nadal, “un retorn a la normalitat”. Efectivament, si la tisorada del juliol era un cop important als interessos del país, que veia que infraestructures necessàries i vitals per al futur s'ajornaven de manera indefinida, la rectificació d'abans-d'ahir –tot i ser un respir que cal celebrar– deixa pendents projectes i actuacions que, de cap manera, poden esperar més. Perquè, en molts casos, el problema és que no estem parlant d'obres projectades ahir mateix i que, per tant, en un context de crisi econòmica, tothom entén que es puguin ajornar, sinó que es tracta d'infraestructures cabdals per al desenvolupament industrial i econòmic de Catalunya, promeses i projectades des de fa molts anys, en una llista llarguíssima de retards que no fa més que mostrar el tracte que l'Estat dóna al país.

A les comarques gironines, malgrat l'alegria que suposa saber que, finalment, després de molts mesos aturades, es reprendran les obres del desdoblament de l'N-II entre Caldes de Malavella i Maçanet de la Selva, el fet que no s'actuï fins a Tordera o que no es torni a treballar a la mateixa carretera entre Medinyà i Orriols ha estat una decepció important.

A les comarques centrals, tot i l'indult al quart cinturó i la variant de Vallirana, obres que ja acumulen retards importants, el ministre va obviar tres infraestructures bàsiques com són l'enllaç de l'autovia A-2 i l'AP-7 a Castellbisbal –vital per connectar com cal el Baix Llobregat i el Vallès–, el desdoblament de la línia ferroviària de Vic i, sobretot, l'accés ferroviari a la T1 del Prat, un dels aeroports europeus de primer ordre més mal comunicats.

Pel que fa a les comarques meridionals, sembla que se salvarà la històrica variant de l'Aldea i es desvela que la T-11 entre Reus i Tarragona entrava en les retallades alhora que s'anuncia que es rescata. Queda per veure ara fins a quin punt es fa efectiu el rescat de la no menys anhelada autovia A-27, que connecta el litoral amb l'interior de Catalunya, a l'expectativa que es concreti si se'n rescindeix el contracte, fet determinant perquè no acumuli més retards.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.