Editorial

EDITORIAL

Crisi de peatges tot i la falta d'alternatives

Les autopistes catalanes estan perdent usuaris a marxes forçades. La crisi econòmica ha afectat de manera molt directa el trànsit a les vies catalanes de pagament, que en trams com el de Tarragona-Barcelona han arribat a registrar gairebé 14.000 usuaris menys. El degoteig ha coincidit amb la posada en marxa, l'abril de l'any passat, d'un reclamat tercer carril. Però abans de tenir un nou tram en condicions, els conductors han hagut de suportar un llarg període d'obres, amb velocitat limitada a 80 quilòmetres per hora i sense cap rebaixa en el peatge, fet que, sens dubte, no contribueix a animar els usuaris a agafar la via ràpida de pagament. Però malgrat tot, sobta la important davallada del nombre de cotxes en aquest tram, sobretot perquè ara per ara encara hi ha pendent una alternativa gratuïta que connecti a través d'una via ràpida la capital catalana amb les comarques del sud del país. Les millores que la concessionària Acesa du a terme a les autopistes catalanes no haurien de ser incompatibles amb l'impuls d'una autovia gratuïta, que, malgrat els diversos doblaments que s'han fet a l'N-340, encara està lluny de ser una realitat. D'altra banda, i en relació amb les millores anunciades, cal celebrar que malgrat el degoteig d'usuaris el grup Abertis mantingui el calendari previst per eliminar els peatges troncals i que deixin de ser operatius abans que s'acabi l'any, tot i que les cabines no s'eliminaran fins al 2011.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.