Editorial

EDITORIAL

L'‘apagada' dels trens s'hauria pogut evitar

Dimarts a primera hora del matí, una avaria elèctrica al centre de comandament de l'ens gestor d'infraestructures (Adif) va deixar Catalunya sense trens durant dues hores. El fet que aquest dimarts fos un dia declarat com a festiu va restar incidència a un fet extremadament greu, que hauria col·lapsat el conjunt del país si l'avaria s'hagués produït en una jornada laborable. Segons van informar fonts d'Adif, la raó d'aquesta autèntica apagada ferroviària amb molt pocs precedents en la història recent del país va ser el mal funcionament d'un dels transformadors que transporta l'energia de la línia principal a la sala de control, que es va quedar sense possibilitat d'operar sobre els dispositius que regulen la circulació dels combois. Però, més enllà d'aquesta explicació, l'apagada es va produir perquè el centre de comandament d'Adif no té cap dispositiu que li garanteixi un subministrament alternatiu en cas d'avaria, com sí que en tenen altres centres de control, gestionats però sobretot mantinguts des de Catalunya, com ara el metro i els Ferrocarrils de la Generalitat. No estem parlant d'un simple contratemps. El que va passar dimarts és una mostra més –i ja en van unes quantes– de la fragilitat exasperant de les infraestructures d'aquest país, i més concretament d'una xarxa ferroviària que necessita de manera urgent unes millores a les quals no es pot renunciar per una qüestió de respecte als usuaris i de responsabilitat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.