Un traspàs que no es pot fer de qualsevol manera

Catalunya ha esperat molt per gestionar el servei de rodalies, actualment en mans de l'Estat mitjançant Renfe. Espanya ha incomplert reiteradament els terminis del traspàs tant d'aquesta com de moltes altres competències encara pendents de cedir a la Generalitat, però sembla que, de cop i volta, al govern espanyol li ha entrat la pressa i vol tancar algunes de les carpetes pendents; les dues més significatives –rodalies i inspecció de treball–, tan aviat com sigui possible. La proximitat del Debate sobre el estado de la nación es presenta com el motiu polític que explica tanta celeritat; a banda de la necessitat de l'executiu de Zapatero de demostrar que el nou gabinet que va configurar fruit de la darrera crisi de govern és efectiu, cosa que l'ha d'ajudar a millorar les perspectives amb vista a les pròximes eleccions europees, que el PP planteja com un cert tour de force als socialistes espanyols, després del resultat de les eleccions gallegues. Tanmateix, es vol que tot estigui llest pel 7 de maig, perquè el ministre de Foment, José Blanco, serà a Catalunya i vol poder exhibir la seva capacitat de gestor resolutiu, com ja va fer a Madrid, tancant un acord amb Esperanza Aguirre també sobre rodalies. El pla de rodalies presentat pel govern espanyol i acceptat en gran part pel català continua sent insuficient per a les necessitats del nostre país. Des de Madrid es reconeix que queden alguns «serrells» per tancar però que no seran impediment per arribar a un acord amb Catalunya. El govern català haurà d'explicar molt bé quin és l'acord assolit finalment, perquè aquest traspàs s'ha de fer en condicions i, sobretot, amb els recursos necessaris per posar fi definitivament al mal funcionament del servei.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.