A remolc de la improvisació de Zapatero amb l'Autocat

El conseller d'Innovació, Universitats i Empresa, Josep Huguet, va vendre ahir que el pla Autocat 09 és un gran invent segons el qual a canvi de subvencions les vendes de vehicles augmentaran un 15%, creixerà la recaptació d'impostos i disminuirà la contaminació. A més, resulta que aquest pla és millor que el 2000E del govern espanyol perquè subvenciona turismes més cars, motos, furgonetes i camions petits.

La moto que ven el govern català no està avariada, perquè és cert que la major recaptació per IVA i l'impost de matriculació permetrà assumir la subvenció de fins a 500 euros per compravenda; però si és tan bona, la pregunta és òbvia: per què l'ajut de la Generalitat no es va aprovar abans? La resposta també és òbvia: perquè el govern català no va trobar necessari subvencionar la compra de vehicles fins que el president del govern espanyol es va treure el seu pla de la màniga en el debat de política general. Aleshores Huguet va criticar durament les maneres de fer de Rodríguez Zapatero, que prometia subvencions de les comunitats autònomes i descomptes dels fabricants sense que en sabessin res, i la història es repeteix a escala catalana, ja que s'ha de negociar amb els constructors que hi posin 1.000 euros en els casos que no entren en el pla espanyol. En això de tirar pel dret, Huguet ha anat més lluny que el president espanyol, de qui va a remolc, ja que l'Autocat s'ha aprovat amb la discrepància d'un dels socis de govern, ICV, que critica que sigui menys verd que el 2000E.

Aquest pla no és el resultat de la bona feina d'un govern amb autonomia, sinó la constatació que és difícil negar-se a posar tómbola pròpia en la fira d'ajudes públiques que ha portat la crisi.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.