Editorial

El nyap de Maçanet - Massanes

La remodelació de l'estació de tren de Maçanet-Massanes, acabada el setembre passat, funciona des d'aleshores sense un detall essencial: els accessos. El resultat és un nyap que complica la vida als usuaris, obligats a travessar fins a vuit vies per poder pujar al tren, i que representa un perill evident per a la seva seguretat. I el més greu és que, abans de la realització de les obres, una mort per atropellament davant de l'antiga estació va fer que l'ens administrador de les infraestructures ferroviàries de l'Estat, Adif, construís un pas elevat al qual no es pot accedir quan la riera baixa plena. Tot plegat, una obra que va costar en total 1,4 milions d'euros, és un exemple més de la deixadesa amb què l'Estat programa i executa les infraestructures catalanes, i seria difícil de creure si no fos perquè ja hi estem acostumats i perquè hi ha precedents tan o més escandalosos, com ara el desdoblament de l'N-II i l'accés nord de l'autopista AP-7 a Figueres. Enfangar-se, en el millor dels casos, jugar-se la vida en el pitjor, és el que espera als ciutadans que vulguin fer ús del servei en aquest punt, el concepte que Adif sembla tenir de la modernitat. Adif no desmenteix la situació, que els mateixos vigilants de l'estació asseguren que han denunciat més de vint vegades; simplement se'n desentén argumentant que, des d'un punt de vista estrictament legal, una ampliació no ha d'incloure el mateix projecte integral que requereix una obra nova. La conclusió, expressada a peu de via pels mateixos usuaris, és clara: no té cap mena d'explicació que l'administració faci campanyes per fomentar l'ús dels transports públics i després es llueixi d'aquesta manera posant en servei unes instal·lacions sense tots els serveis bàsics.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.