La connexió amb Aragó per autovia
L'Estat, hores després de tancar l'acord de finançament amb Catalunya, va elegir el moment de fer equilibris i anunciar que l'autovia d'Aragó (A-68) tindria sortida al mar per Castelló i no pas per l'N-420 i el Camp de Tarragona, opció descartada que, a la lletra petita, comportava un compromís de la Generalitat de desdoblar l'eix de l'Ebre (C-12). Abans que la lluita política generada a Tarragona confongui tothom, s'han de puntualitzar algunes coses. La Generalitat és titular de l'eix de l'Ebre i, per tant, pot fer el que vulgui, fins i tot un desdoblament que afavoriria una relació de la costa ebrenca amb Aragó, que sempre ha topat amb l'orografia i les carreteres. A Tarragona, la seva connexió millorada –i la del seu port– amb Aragó ha d'arribar sobretot a través de l'autovia de Montblanc (A-27), en execució i amb molt de retard. Aleshores, s'ha de desdoblar igualment l'N-420? Se'n pot parlar i hi ha una disposició de l'Estatut i una promesa del PSC que obren la porta a fer-ho. Ara bé, si era tan important, per què no es va organitzar una estratègia ben consensuada de pressió com la que exercien des de feia temps les institucions de Castelló? I si no ho era, per què ara es dóna magnitud de tragèdia a la tria de Foment?
Publicat a
- El Punt. Barcelonès Nord 21-07-2009, Pàgina 12
- El Punt. Barcelona 21-07-2009, Pàgina 12
- El Punt. Camp de Tarragona 21-07-2009, Pàgina 12
- El Punt. Comarques Gironines 21-07-2009, Pàgina 11
- El Punt. Penedès 21-07-2009, Pàgina 12
- El Punt. Maresme 21-07-2009, Pàgina 12
- El Punt. Vallès Occidental 21-07-2009, Pàgina 12