Interrogants sense resposta, un any després de la tragèdia de Barajas

Avui fa un any que 154 persones, entre passatgers i tripulants, van perdre la vida en el tràgic accident d'un avió de Spanair que s'enlairava de l'aeroport de Barajas amb destinació a les illes Canàries. Un any després, els 18 supervivents i els familiars de les víctimes continuen esperant respostes i fins ara només han obtingut un primer informe provisional de la comissió d'investigació del Ministeri de Foment que ha conclòs que l'accident va ser fruit dels errors dels pilots i de la fallada d'un mecanisme d'alarma. Aquest dispositiu d'avís que s'hauria d'haver connectat automàticament hauria advertit els pilots que els alerons extensibles de les ales no estaven desplegats i possiblement l'accident s'hauria pogut evitar. Per una anomalia semblant, l'any 1987 un altre avió es va estavellar a Detroit. Com és, doncs, que havent-hi precedents les autoritats aeronàutiques no van fer modificar els procediments de control a les companyies i serveis de manteniment? Una simple comprovació prèvia hauria pogut salvar moltes vides.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.