Opinió

LA GALERIA

Lloret no s'ho mereix

No ens equivoquem de culpables. Els perjudicis que ha provocat aquest cas són culpa del propietari dels hotels

Podria semblar el guió d'una pel·lícula dolenta, però el cas és que malauradament la realitat supera, aquesta vegada amb escreix, qualsevol ficció. Que arran d'un incendi es descobreixi que un hotel de Lloret s'havia connectat il·legalment a la xarxa elèctrica, com a mínim sorprèn. Però que després es comprovi que no és només un hotel sinó dos, i després tres i després quatre, ja passa de taca d'oli. Aquest cas demostra sense cap mena de dubte que alguna cosa no acaba de rutllar, perquè si no hagués estat per l'incendi, no sabem quant de temps aquests hotels haurien estafat la companyia elèctrica, i sembla que també la de gas. Les autoritats i el sector turístic han posat el crit al cel. Segurament tenen part de raó, però també tenen part de culpa. No s'ha explicat de manera convincent com ha estat possible arribar fins a aquest punt, com pot ser que hagin fallat els mecanismes de control i les inspeccions que suposadament s'han realitzat. Diuen que agafar la llum és molt fàcil. Però això no pot servir d'excusa. Igual que tampoc no es pot criticar la companyia, com ha passat aquests dies, per haver tallat la llum als hotels en plena temporada. No ens equivoquem de culpable. Els perjudicis que ha provocat aquest cas en el sector turístic de Lloret són culpa únicament i exclusivament del propietari dels hotels ara clausurats. Un personatge que no es mereix ni anomenar-lo hoteler per respecte als que fan bé la seva feina. El pitjor que podria passar és que tot acabés en no res, a part de la multa econòmica que li pugui caure i que segurament recuperarà amb més pràctiques inadmissibles semblants a Lloret mateix o en un altre lloc. Lloret no es mereix el que li ha passat. De fet, en moltes ocasions he defensat que és una població injustament infravalorada. Però ara tampoc no podem fer veure que aquest cas és l'únic que ha malmès la seva imatge turística. Aquests dies s'ha dit que les males pràctiques són inadmissibles, principalment quan la població està immersa en un pla de reconversió turística. I aquí topem amb les paraules màgiques: “reconversió turística”. Unes paraules que referides a Lloret he sentit de totes les maneres possibles des de fa prop de 30 anys, però que sembla que no ha anat mai a parar enlloc. Perquè a Lloret hi hagi una reconversió turística cal que s'ho cregui el sector. I tal com segueixen les coses, no sembla pas que hi hagi gaires creients.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.