Opinió

De reüll

Un altre Sant Jordi

La tirania de les novetats trenca la màgia de cercar llibres inesperats

Els mitjans de comunicació juguen un paper molt important en la construcció del relat de la diada de Sant Jordi. El debat ve de lluny però cada vegada són més les veus que s'alcen contra les típiques i tòpiques llistes de llibres més recomanats que els dies i fins i tot les setmanes prèvies a la diada cerquen d'exercir una poderosa influència en les vendes. I sant tornem-hi l'endemà de la diada, amb la publicació a tot drap a les portades de les llistes dels més venuts, un top de llibres estel·lars que de nou tornaran a tenir la promoció garantida. Aquest model d'informació seria prou vàlid sinó fos perquè la major part de mitjans, sobretot els grans, escombren descaradament cap a casa (els seus articulistes, col·laboradors, gent afí...) i, encara pitjor, sotmeten la festa literària a la dictadura de les novetats. Una altra manera de propagar l'amor per les lletres hauria de ser possible. Seria molt més sa i natural per despertar l'estímul de la lectura difondre la imatge d'un Sant Jordi com un dia en el qual, més que anar a caçar l'últim crit literari com aquell qui es compra una camisa de nova temporada, el ciutadà anés al carrer amb uns ulls nets a la descoberta d'un llibre inesperat, qui sap si potser de vell i tot. S'imaginen un Sant Jordi en què en lloc d'anar a buscar els llibres que ens han manat comprar fóssim nosaltres els qui ens deixéssim trobar per un llibre? Seria molt diferent, sens dubte.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia