De reüll
Un altre Sant Jordi
Els mitjans de comunicació juguen un paper molt important en la construcció del relat de la diada de Sant Jordi. El debat ve de lluny però cada vegada són més les veus que s'alcen contra les típiques i tòpiques llistes de llibres més recomanats que els dies i fins i tot les setmanes prèvies a la diada cerquen d'exercir una poderosa influència en les vendes. I sant tornem-hi l'endemà de la diada, amb la publicació a tot drap a les portades de les llistes dels més venuts, un top de llibres estel·lars que de nou tornaran a tenir la promoció garantida. Aquest model d'informació seria prou vàlid sinó fos perquè la major part de mitjans, sobretot els grans, escombren descaradament cap a casa (els seus articulistes, col·laboradors, gent afí...) i, encara pitjor, sotmeten la festa literària a la dictadura de les novetats. Una altra manera de propagar l'amor per les lletres hauria de ser possible. Seria molt més sa i natural per despertar l'estímul de la lectura difondre la imatge d'un Sant Jordi com un dia en el qual, més que anar a caçar l'últim crit literari com aquell qui es compra una camisa de nova temporada, el ciutadà anés al carrer amb uns ulls nets a la descoberta d'un llibre inesperat, qui sap si potser de vell i tot. S'imaginen un Sant Jordi en què en lloc d'anar a buscar els llibres que ens han manat comprar fóssim nosaltres els qui ens deixéssim trobar per un llibre? Seria molt diferent, sens dubte.