Opinió

De reüll

El Prat de llarg radi

Ahir l’aerolínia de baix cost Norwegian va iniciar els seus vols de llarg recorregut des de l’aeroport del Prat. Ho va fer amb la ruta a Los Angeles, als Estats Units. La mateixa destinació amb la qual dijous passat va inaugurar la seva oferta de vols de llarg radi a baix cost la nova marca del grup IAG, Level. Comença, doncs, una nova etapa per al Prat, una etapa estratègica en la qual aquesta infraestructura clau per al país té l’oportunitat de demostrar la seva capacitat per seguir creixent i atraient nova oferta. Es pot dir que fins ara s’ho ha guanyat per mèrits propis. No ha tingut el suport d’un estat ni de l’aerolínia principal, centrats a fer créixer Barajas. Fa una dècada la situació de l’aeroport català era tan crítica que la societat civil va protagonitzar un acte inèdit a l’Iese en defensa del seu futur. Aleshores el Prat tenia 20 milions de passatgers menys que Barajas i el futur era gris, amb presència protagonista del baix cost, que per a molts era sinònim de segona divisió. Però en aquests anys la situació de Barcelona com a destinació s’ha enlairat sense parar, i s’ha demostrat que més enllà dels obstacles, quan hi ha demanda, l’oferta arriba. Per això està bé recordar que el turisme, que tantes vegades ens molesta, és el factor que permet que avui tinguem l’aeroport i l’oferta de vols que tenim. I recordar que amb un altre model de gestió no centralitzat podríem créixer ja en vols directes també cap a Àsia. Demanda n’hi ha.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia