LA GALERIA
Asseguradores infidels
Les pluges del novembre van fer que des d’una petita terrassa es filtrés aigua al sostre del menjador. La resposta d’Allianz, la companyia asseguradora, va ser ràpida pel que fa a repintar el sostre, però inhibint-se totalment de les causes que havien provocat la filtració. Es veu que la terrassa, situada sobre el menjador, no mereix cobertura. Ai, la lletra petita! Al cap d’un mes, el dia de Nadal ens van entrar a robar. L’asseguradora va tardar un xic, però ens va reintegrar el que els vam demanar, un import inferior a 3.000 euros. Fa uns dies, el mediador no sabia com dir-me que la companyia ha decidit no renovar-me l’assegurança de la llar. Fa 20 anys que mantenim amb Allianz l’assegurança de la casa, la de dos cotxes, una moto, i alguna altra pòlissa. Deu ser insignificant, perquè, segons la carta que he rebut, el contracte de la llar quedarà anul·lat al seu venciment. Tradueixo del castellà: “Aquesta acció es realitza d’acord amb el que estableix el condicionat general de la seva pòlissa, així com el desenvolupament de la mateixa.” Els ha quedat clar? A mi, gens. Atribuïm-ho a la lletra petita que mai no ens llegim. M’agraeixen haver format part com a client de l’entitat i tenen la barra de dir-me que confien haver satisfet correctament les meves necessitats. Sense ser morós i havent complert la meva part del tracte, em fan fora per haver fet dos comunicats en dos mesos, quan, en tots aquests anys, com a molt havia denunciat un vidre trencat o un pany espatllat. Només volen clients sense incidències? Per a què tenim l’assegurança, doncs? Un altre cas d’una amiga confirma que aquesta és una pràctica que deuen implantar les companyies. Feia trenta anys que era del RACC, com a sòcia i amb l’assegurança del vehicle. Va patir una pedregada d’estiu que li va fer malbé la planxa d’un cotxe nou. El RACC, com a premi a la bona conducció, li havia dit que assumiria el primer sinistre que tingués, i ho va fer, però al cap de poc ella va tenir una topada menor amb un altre vehicle. Resultat: va rebre una notificació de la companyia que no li renovaven la pòlissa. No li van donar més explicacions. Ha donat de baixa del club la família, dos adults i dos adolescents, que tenien anys per cotitzar. I una vegada presa la decisió encara rebia correus electrònics en què li demanaven que fes l’assegurança a l’entitat que l’acabava d’expulsar. Per treure’s el barret.