Opinió

15 són 15

Respira Barcelona

A partir del primer de gener hi haurà una colla de gent la qual no podran entrar en cotxe al Cap i Casal del país. No hi fa res que cada any aquests automòbils passin i paguin la inspecció tècnica de vehicles obligatòria. Els cotxes vells contaminen, i per això no podran portar als seus gasius conductors dins l’Àrea Metropolitana. Qui no es compra un cotxe és perquè no vol, les entitats financeres sempre tenen a punt uns plans per pagar, en còmodes terminis, un cotxe que no contamini. Així doncs, els que no volen comprar-se un cotxe nou, doncs que no entrin.

Això que semblaria molt dràstic, queda suavitzat pel nostre tarannà mediterràniament despreocupat, així doncs, aquesta patuleia de poc conscienciats i insolidaris amb el medi ambient poden fer ús de la sempre puntual, eficient i moderna xarxa ferroviària del nostre país. Si amb això no en tenen prou i, per exemple, un dia tenen una reunió a Barcelona al vespre, es troben que l’últim tren cap a Reus, per exemple, els surt a un quart de deu; doncs això no és cap problema perquè sempre podran fer nit en un dels equipats hotels que gràcies al turisme ara hi ha a la capital.

Les classes mitjanes són les que mouen el món, i per això seran les que estiguin a la bretxa per lluitar contra el canvi climàtic i la pol·lució fastigosa. Per això se’ls ha de recompensar de tant en tant amb unes vacancetes amb un creuer, per exemple a Barcelona, on els 105 creuers que van passar pel port el 2017 van abocar més de 32,8 tones de sofre a l’atmosfera, gairebé cinc cops més del que surt de tot el parc de vehicles de la ciutat. O si no, poden anar a buscar ambients més frescos, agafant un vol cap a un altre país des de l’Aeroport del Prat, que no deixa de ser el punt més contaminant de la ciutat. Per sort per la classe mitjana, port i aeroport de moment no tindran restriccions concretes més enllà de paraules buides i plenes de vent, de vent contaminat.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia