A la tres
Necessiten millorar
La ministra d’Educació, Isabel Celaá, i els consellers del ram de les dites comunitats autònomes (ves quin remei) es van reunir ahir a Madrid per analitzar què estava passant amb el curs escolar. Van decidir què passarà el curs vinent? Van decidir si hi haurà classes presencials? Si es faran grups més reduïts? Si s’ampliaran les aules ocupant altres espais dels centres? Si uns hi aniran al matí i els altres, a la tarda? No pateixin (o sí). No van decidir res. Vaja quina novetat. Van decidir que crearan “un grup de treball” per veure què cal fer. Cordons. En aquest moment del curs la nota que se’ls acostaria més seria aquella del “necessiten millorar” que em sembla que ara ja no s’utilitza. Tanta reunió, després de dos mesos de confinament, i és per dir-nos que ho estudiaran? Es com aquell que va al metge i, després d’auscultar-lo, el facultatiu li diu allò de “faci-s’ho mirar, això”. Un paperàs, el de Celaá. I Bargalló, de moment només el sentim de tant en tant per TV3 o en entrevistes a Ràdio 4. En un país amb un 1.300.000 alumnes (i més de 200.000 universitaris), davant d’una pandèmia com la que patim, els consellers respectius, no els hauríem de veure més sovint? Al trio habitual Budó-Vergés-Buch, no hi hauríem de veure sovint al costat els responsables d’Educació i Universitats? El curs s’acabarà aviat (i l’acabaran com podran, no s’enganyin), i no poden saber res més del vinent? Veig alumnes desconcertats; pares que estudien, fan de mestres i s’examinen amb els seus fills; i mestres molt preocupats perquè ni ells en saben res. “Nosaltres tampoc”, els responen els directors dels seus centres quan ho pregunten. Cal, tanta incertesa? Ahir, acabada la reunió, el Ministerio va fer un comunicat dient que estudiaven tres possibles escenaris: a) que el nou curs es reprengui amb normalitat, b) que s’hagi de reprendre amb distància física entre alumnes o c) que es reprengui però hi hagi confinaments esporàdics. I ara s’hi posaran? Aquesta és la gran conclusió? Això no ho sabien? Serien molt mals alumnes, si anessin a escola. I l’assignatura de comunicació la suspendrien.