Opinió

l'apunt

Corredor mediterrani

Que aquestes altures encara s'estigui decidint si l'anomenat corredor mediterrani ferroviari de transport des d'Algesires fins al Pertús i cap amunt és vital per a la Unió Europea o no, demostra com i amb quina mala intenció el govern espanyol ha marginat durant anys el País Valencià i Catalunya i, de rebot, Múrcia i Andalusia. Unes quantes dades: l'eix mediterrani representa el 50% de la població espanyola, el 50% del PIB espanyol, el 60% de les exportacions d'Espanya a Europa, el 50% de la producció agrícola, més del 50% de la producció industrial i el 65% del trànsit marítim sense comptar Canàries. Tot i això, el govern espanyol no l'ha declarat encara estratègic i ha continuat implementant un model radial que connecta les grans capitals amb Madrid. Alguns exemples de desídia i de marginació: entre Múrcia i Andalusia no hi ha connexió ferroviària directa i entre València i Barcelona hi ha encara trams amb via única! Sembla, però, que les coses són a punt de canviar. El ministre Blanco ja el troba «estratègic» i la UE, que «encaixa» en els seus criteris. El problema és saber, però, si Blanco tindrà temps –i, sobretot, diners– per començar a canviar les coses.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.