Opinió

OPINIÓ

Som les golfes del ‘ministerio'?

Correm el perill d'esdevenir una àrea de creixement a dues velocitats, l'interior i la costa

La sensació que vam experimentar la majoria d'habitants de les comarques de l'Alt Camp i la Conca de Barberà quan el ministre de Foment, José Blanco, va anunciar la rescissió del contracte de les obres del tram Valls-Montblanc de l'autovia A-27, va ser d'una profunda indignació. La retallada anunciada pel govern de Zapatero afectava de ple dues comarques força maltractades pels executius tant català com espanyol pel que fa a infraestructures, tant viàries com ferroviàries. La suspensió de les obres dels túnels de Lilla, que ja acumulen anys i anys de retard, era la gota que feia vessar el got, que ja estava ple fins dalt després de la recent sentència de l'Estatut.

La reacció ha estat molt ràpida i contundent, tant des de la banda política com dels agents econòmics del territori. La necessària unitat ha estat gairebé espontània. Des del Consell Comarcal de l'Alt Camp vam impulsar junt amb el Consell Comarcal de la Conca de Barberà un fet sense precedents: un ple extraordinari un dia després de la injusta decisió amb l'objectiu de rebutjar la decisió del govern espanyol. En aquest ple conjunt, en què també van participar els alcaldes de les capitals de comarca, Valls i Montblanc, vam aconseguir la unanimitat en aquest rebuig. Les cambres de comerç, les organitzacions empresarials i el Port de Tarragona també s'han queixat de l'aturada d'unes obres tan necessàries.

Uns quants dies després encara estem encallats en la inconcreció de les declaracions i les promeses –que ja sabem que massa sovint se les endú el vent–. El que ens cal és un full de ruta que ens marqui clarament en el temps quan al Camp de Tarragona disposarem d'aquesta infraestructura bàsica, que ens permetrà millorar la posició competitiva de les nostres comarques per afrontar nous creixements econòmics i una millor sortida de la crisi.

Una marxa enrere definitiva –i oficial– del govern espanyol en aquesta injusta i incomprensible decisió ens servirà sobretot per treure'ns de sobre aquesta sensació que el Camp de Tarragona som les golfes del Ministerio de Fomento, una demarcació que, a més, corre el perill d'esdevenir una àrea de creixement a dues velocitats, amb una zona costanera que concentra les grans inversions en infraestructures i una part de darrere on arriben menys trens que fa un segle, les carreteres són de segona divisió i el seu creixement queda hipotecat. Potser la situació de centralitat geogràfica de la nostra comarca dins el Camp de Tarragona ens permet tenir aquesta visió de les infraestructures del territori, del port, de l'aeroport, del transport de persones i mercaderies, i de les conseqüències de la paralització i posterior endarreriment de les obres de l'autovia A-27, que ens poden deixar encallats durant molts anys. I no només a nosaltres, sinó al conjunt de les sis comarques. Fem junts sentir la veu del Camp.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.