El voraviu
8TV, el forat negre
Es menja tants líders d’audiència com s’hi embarquen, i ja veurem qui paga
A l final valdrà allò tan simple i tan covat de McLuhan. El mitjà és el missatge. Serà una explicació digna a l’efecte forat negre de 8TV, que es menja, un darrere l’altre, tants líders d’audiència de TV3, Catalunya Ràdio i RAC 1 com s’hi embarquen. L’efecte xuclada és universal i no distingeix entre classes. Tant hi han llepat els que venien d’alts càrrecs (Vicent Sanchis, de dirigir TV3, i Eduard Pujol, de dirigir RAC 1) com els que havien conduït programes (Jaume Barberà, dels Telenotícies i Singulars), com els col·laboradors de prestigi (Pilar Rahola dels matins, les tardes i les nits), com els passavolants de projectes alternatius en el món digital (Gabriel Rufián a La Fàbrica), com el pare franciscà oficial de tota experiència Pedrazzoli (Carlos Fuentes, del Catalunya Opina). 8TV agafa el camí que canta el Me llamarán de Paco Ibáñez. “Aquí no se salva ni Dios. Lo asesinaron.” Al març han tornat a fer un share per sota de l’1. Concretament, el 0,7. A més de 13 punts del 14,5 de TV3. Entre el 2008 i el 2017, quan el Grupo Godó va decidir que ja en tenia prou de generar pèrdues (uns 100 milions d’euros), 8TV es mantenia a l’entorn del 3 de share (4,2 l’octubre del 2014). El forat negre d’aquesta 8TV serà de dimensions bíbliques. També s’hi escolen Ares Teixidó, Vador Lladó, Toni Albà, Frank Blanco, Dani Senabre, Maria de la Pau Janer, Gonzalo Bernardos i Marta Polo. Al final, com sempre en aquest sector, veurem qui paga la festa!