Opinió

A la tres

Mentides elèctriques

“Hi ha d’haver més mobilitat electrificada, però no com la promouen. És més operatiu moure’s amb electricitat obtinguda d’un petit motor de gasolina. Un generador de tota la vida

Sento que les vendes de vehicles electrificats, en lloc de créixer exponencialment, és com si estiguessin tocant sostre, i els saberuts de torn s’atreveixen a dir que és per culpa de la falta de carregadors. De negacionista no en tinc res, però no m’empasso les veritats immutables dels que s’autoanomenen verds i tendeixo a sospitar de les piruetes dels governs. Per això ja fa temps que no m’empasso la infal·libilitat que comunicadors diversos, enganyats de les xarxes i urbanites progres diuen que tenen quan afirmen que “el cotxe elèctric” és l’única mobilitat viable. I es queden tan amples. Com si tots els “cotxes elèctrics” fossin iguals. Com si no fos evident que si demà un terç de la mobilitat exigís recàrrega no hi hauria xarxa que resistís la nova demanda (això sí, les MAT, com més lluny millor). Sobren dogmes, sobra ideologia i falta coneixement.

No deu ser que les vendes es frenen perquè l’equació preu-autonomia-temps de recàrrega-reciclatge és irresoluble de manera satisfactòria? Són els governs, amb la UE més papista que el papa al capdavant, els que han portat al caire de l’abisme la indústria de l’automòbil escurçant terminis de les normatives d’emissions i comprometent la rendibilitat industrial. Van aprofitar l’escàndol de la manipulació del software dels motors dièsel del grup Volkswagen per presentar el gasoil –paradigma de l’eficiència entre els combustibles fòssils– com el nou genocida del segle XXI. L’estretíssima relació –no només a l’Estat espanyol– entre els governs i les empreses del sector elèctric tanca el cercle de les sospites.

Hi haurà més mobilitat electrificada, però no com la promouen. La solució més raonable i operativa –i els constructors ho admeten– és que, en lloc de castigar un cotxe amb 300 quilos de bateries –sobrecost, desgast, reciclatge... i carregar-les durant hores, val més propulsar-los amb l’electricitat generada per un petit motor de gasolina que funcioni en el rang de màxima eficiència i amb mínimes emissions. Tants revolts per acabar en un generador de tota la vida...



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia