De reüll
Fugida endavant
Després de conèixer els resultats devastadors de l’informe PISA sobre el sistema educatiu a Catalunya esperava per part dels dirigents catalans una reacció contundent com la del govern francès, que el mateix dia de conèixer les notes pèssimes també en matemàtiques i en comprensió lectora va anunciar un pla de xoc amb mesures concretes d’aplicació per al curs vinent. Però potser és demanar massa a una conselleria que ha preferit fer el paper d’estrassa en l’actual debat sobre la prohibició dels mòbils a les aules traslladant als centres educatius aquesta responsabilitat mentre segueix amb el desplegament del pla de digitalització tot i les veus d’experts i estudis que posen en qüestió el valor que la tecnologia aporta a l’aprenentatge escolar i que alerten dels prejudicis que ocasiona en el desenvolupament d’infants i adolescents. Suècia, per exemple, va decidir aturar el procés de digitalització i recuperar els llibres de text com a eina bàsica. I va fer-ho després de constatar una davallada important en la comprensió lectora a través de les proves PIRLS, les mateixes que el maig d’aquest any van situar Catalunya a la cua en aquesta matèria a 4t de primària, catorze punts per sota de la mitjana espanyola. Una evidència darrere l’altra i se segueix amagant el cap sota l’ala.