Opinió

Som 10 milions

Cinc anys i un dia

En aquests cinc anys, Corpinnat s’ha consolidat com una marca d’alt valor qualitatiu al mercat

Tot just cinc anys després de la sortida al mercat de les primeres ampolles de Corpinnat, el president de l’Associació de Viticultors i Elaboradors Corpinnat, Ton Mata, reclama l’acció immediata de l’administració per regular el sector “abans no sigui massa tard”. Mentre l’administració comença a entendre que Catalunya és un país de vi i els consells reguladors ja estan modificant les normatives internes per adequar-les a les noves necessitats que sorgeixen en un mercat, des de Corpinnat, els elaboradors fan un crit d’alerta perquè si aquesta situació es manté pot provocar un problema conceptual difícil de resoldre que deixarà el consumidor indefens a l’hora d’entendre quin paper té cada celler i quins són els compromisos amb el sector, la pagesia, el territori i el paisatge.

D’aquesta manera, Corpinnat reivindica la seva marca com una de les més exigents d’Europa en el sector dels escumosos. El reglament de Corpinnat posa en relleu el rigor de la viticultura i l’elaboració en primera persona, ja que els vins Corpinnat parteixen de raïm que es vinifica a la propietat dels cellers que venen el producte. Això, que podria semblar de lògica en l’elaboració de productes alimentaris, no ho és tant en el sector del vi. Sovint trobem cellers que compren el most fet o fins i tot el producte vinificat i, a vegades, embotellat i tot. En aquest context, des de Corpinnat fa anys que es reclama una normativa que permeti deixar clar quin nom rep cada una d’aquestes pràctiques i que els cellers estiguin obligats a publicar el paper que fan a la contraetiqueta. Només així es podrà assegurar que el consumidor tindrà informació suficient per saber el que tria.

En el cas de Corpinnat, vins elaborats amb raïm ecològic propi o comprat a pagesos a través de contractes de llarga durada, vinificat a la propietat i de llarga criança (un mínim de 18 mesos).

En aquests cinc anys, Corpinnat s’ha consolidat com una marca d’alt valor qualitatiu al mercat dels escumosos, però la rigidesa del seu reglament ha estat un fre per a alguns cellers que s’han interessat per formar part d’aquest col·lectiu. El cert és que el projecte de Corpinnat va començar, com a mínim, fa deu anys. Al llarg del temps tots els cellers que en formen part han hagut de fer renúncies per garantir que complien el reglament. Els integrants de Corpinnat asseguren que la normativa interna inclou períodes d’adaptació per a determinades regles i demanen el compromís dels cellers que vulguin sumar-se a la marca col·lectiva de la UE.

Si algú pensava que això seria un experiment, el temps fa pensar que la prova es consolida. Les demandes de la marca al sector sembla que tenen sentit. Només amb productes arrelats al territori, amb compromís amb el medi ambient i amb l’entorn es podrà avançar en la millora de la qualitat i el prestigi del sector. Però per a això necessitem cinc anys més i, potser, un dia.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia