Articles

...de quan les motos eren catalanes

D'AVUI.cat

Ahir es van fer públiques les xifres de la caiguda –brutal– de més d’un 60% en el mercat de la motocicleta. El sector, des dels fabricants fins als concessionaris, trontolla tant o més que el dels cotxes.

És difícil vendre vehicles en temps de crisi. Especialment difícil. Per això a finals dels setanta i principis dels vuitanta van desaparèixer –o van quedar absorbides– la majoria de les principals marques catalanes de motocicletes. Logotips amb què es guanyaven bona part de les competicions internacionals, i que feien fer la volta al món al polze aixecat de Bultaco, el trèvol d’OSSA, l’ema gòtica de Montesa o aquella essa quasi vertical de Sanglas. Més tard, el grup italià Piaggio va adquirir el control de Derbi.

Totes aquestes marques ara tornarien a patir, segur. Però prendrien les decisions per superar la crisi des de Barcelona, com encara les pren Rieju des de Figueres, per exemple.

Hi va haver una època en què les motos no eren japoneses, sinó catalanes. Però aquell sector es va perdre quasi totalment. Veurem què perdem –i, si és possible, què recuperem– passada aquesta crisi.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.