Espanya amb banyes
D'AVUI.cat
Els portaveus d'Osborne gasten saliva defensant la neutralitat ideològica del seu toro, aquest que mantenen al Bruc encara que algú el tombi, o ho intenti, cada dos per tres. Afirmen que la figura és una icona comercial sense connotacions polítiques. Deu ser que no han llegit la seva web: "Hoy, gracias al esfuerzo de Grupo Osborne con la complicidad y simpatía de la sociedad española, el Toro de Osborne es reconocido como un logo que trasciende de su origen publicitario para convertirse en una marca que condensa valores intangibles como son el fuerte sentido de “lo nuestro” frente a lo foráneo y la apuesta por el carácter y estilo de vida propios de la España actual".
Un cop constatada aquesta mostra de patriotisme neutral, cal admetre que la política no és el negoci d'aquests senyors, però bé que se'n van servir per aconseguir que el Congrés de Diputats i el Tribunal Suprem declaressin el bitxo una "herència cultural i artística integrada en el paisatge". Així van evitar que els obliguessin a retirar-lo de les carreteres com va passar amb tota la resta de tanques publicitàries.
Amb aquest historial, és difícil empassar-se que creuen en la innocència simbòlica del seu brau. I sabent com és de restrictiva la normativa sobre la publicitat dels licors, s'ha de concloure que si no hi hagués espontanis que tiren el toro a terra, Osborne els hauria d'inventar.