Cal un blindatge social
Quan surti publicat aquest article ja sabrem la nova composició del Parlament. De fet, encara que sembli molt repetitiu, tot està per fer (si més no per consolidar), particularment pel que fa al transport públic. De tota manera, hi ha una qüestió positiva que caldrà desenvolupar amb molta fermesa, tacte i justícia social: el traspàs dels trens regionals. Aquest punt és significativament important per tal de poder blindar (en el sentit de mantenir i millorar) el tram del tren convencional entre Figueres i Portbou, en un moment que hem patit una profunda crisi de la mobilitat ferroviària al territori de l'Alt Empordà. L'articulació de debò d'un transport públic ferroviari arreu del territori català és una tasca feixuga, però també és una tasca necessària per tal de poder sortir bé de la crisi. És a dir, si volem superar aquesta recessió amb cohesió i equilibri social caldrà invertir molt més en el ferrocarril convencional i, sobretot, tenir més en compte els trams ferroviaris actualment existents. En el cas del tram de Girona-Figueres-Portbou-Cervera, es tracta d'un exemple molt clar que cal un blindatge social de debò perquè no torni a passar el que ha succeït les darreres setmanes. Aquesta consolidació passa per albirar (no deixar de banda) la construcció del tercer rail d'ample europeu fins a Portbou: és una necessitat social, territorial i del país en conjunt.