Hisenda i Woody Allen
L'Agència Tributària (popularment Hisenda) és l'administració més informatitzada d'entre les (moltes) administracions que tenim, comparable en ús de les noves tecnologies a agències similars de països de nord enllà. Espanya és quasi una “unidad de destino fiscal en lo universal”, i Hisenda ens ho recorda inoportunament cada primavera, quan els sembrats estan magnífics i tot floreix, amb la seva “campaña” (adequat terme militar) de la renda. Dec ser dels pocs que contesten l'“encuesta” (només en castellà) sobre la recaptació de l'IRPF que posen al web. Després de marcar unes quantes caselles tens espai (999 caràcters) per a suggeriments. Enguany he apel·lat a la seva capacitat tecnològica per veure si corregeixen la falta d'informació sobre el destí que es dóna als imports recaptats. Amb 244 caràcters he posat: “M'agradaria tenir informació de cada euro que vaig pagar l'any anterior, no a grosso modo sinó a què es destinà exactament: a quin tram d'autovia, o a quina classe de beca, ajut o pensió, o el lloc de treball del funcionari que el cobrà, etc”. I és que l'activitat informativa de la campanya s'acaba exactament quan has pagat. “Toma el dinero y corre”, que diria en Woody Allen. Ara que ens presenten detall de les despeses que fem als hospitals, no ens haurien de detallar també el destí dels ingressos que fem a la caixa comuna?