Opinió

Sense embuts

Resignats al mal tracte telefònic

És una autèntica plaga, un flagell, un càstig que els ciutadans hem de suportar amb santa resignació. No tenim cap altre remei, per protegir-nos d'aquest assot. Hi ha excepcions, és clar que sí, però els serveis d'atenció telefònica, cada cop més nombrosos, i sovint d'ús obligat, més que oferir facilitats constitueixen un mur infranquejable per a molts ciutadans. Sobretot per aquells que no estan disposats a deixar-se tractar de qualsevol manera, amb desconsideració, fins i tot amb poca d'educació.

Tot comença, ja ho saben vostès, amb aquell “tots els nostres operadors estan ocupats...”, que dura minuts i més minuts, a vegades una eternitat, i acaba amb allò de “...si té cap problema pot presentar una reclamació, però ha de fer-ho per escrit”. Entremig, el servei potser resulta beneficiós per a les empreses, però massa sovint no ho és gens per al client, que perd tots els avantatges d'una atenció presencial sense guanyar el de l'efectivitat de la immediatesa o la suposada comoditat de poder fer un tràmit a qualsevol hora i des de qualsevol lloc.

No és previsible que les empreses modifiquin la seva manera d'actuar sense una normativa que els hi obligui. Hi tenen tot el dret, a provar de reduir els costos, sempre que no ho facin en perjudici dels drets dels usuaris. Hi ha cap autoritat amb l'orella atenta al clam indignat dels consumidors? No ho sembla pas.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.