LA GALERIA
Puntualitats
Reconec que el tema és recurrent però penso que de tant en tant paga la pena insistir-hi, ni que sigui per constatar que és present en la memòria de molta gent. Em refereixo, és clar, a la puntualitat dels trens que ens porten a Barcelona i ens tornen a Girona. Segons el contracte programa establert entre la Generalitat i Renfe, hi ha la possibilitat de sancionar l'empresa si aquesta incompleix els estàndards de qualitat marcats en el document, i la puntualitat en l'arribada dels combois n'és un. Segons les dades que ha facilitat Renfe, el 96% dels trens de rodalies de Barcelona arriben a l'hora, mentre que aquest percentatge se situa en el 95% en el cas dels anomenats de mitjana distància. Segons la companyia, es comença a classificar estadísticament com a impuntual si un tren arriba a la destinació amb més de tres minuts de retard respecte a l'horari previst. Aquesta asseveració em fa pensar dues coses: o bé Renfe menteix en donar les xifres estadístiques (cosa francament impensable atesa la seva impecable trajectòria, oi?) o bé jo tinc tanta mala llet que sempre agafo els trens que coincideixen amb aquest 5% que arriben amb més de tres minuts de retard! Perquè, és clar, no és només el trajecte Girona-Barcelona el que falla, ja que l'altre dia vaig agafar la línia de Tarragona i em va passar exactament el mateix, amb l'agreujant que allí encara van amb els antics combois Catalunya Exprés, que estan demanant a crits una prompta jubilació. Diuen que el problema és el cul-de-sac que es produeix en arribar al Clot-Aragó i que desembussar-lo no serà possible ni tan sols quan les obres del TAV estiguin acabades i, per tant, seguirem immersos dins aquest 5% de la maleïda enquesta ferroviària. Ara que a Espanya mana el PP i l'Alícia de Blanes té tanta influència aquí a Catalunya perquè en Mas la necessita i allí perquè és dels seus i, d'altra banda, la Concepció Veray de Girona ja la tenim diputada i pràcticament forma part del govern de la ciutat, potser serà un bon moment de posar sobre la taula aquesta qüestió dels trens, no només pel que fa a les inversions en noves infraestructures ferroviàries sinó perquè s'atengui adequadament el manteniment de les que ara tenim i el compliment de la paraula donada mitjançant la publicació d'uns horaris. Està bé mantenir la reivindicació de l'acabament de les obres de desdoblament de l'N-II perquè és necessari i és de justícia, però també és important una mica de serietat. O potser això és demanar molt?