Opinió

L'APUNT

L'eix de Catalunya

El govern fa aquesta autovia quan ha s'ha demostrat que la carretera és insuficient

L'eix transversal, és una de les vies de Catalunya que s'ha inaugurat més vegades –si no n'he perdut el compte, en total van ser dotze inauguracions parcials–, encara que la carretera va quedar definitivament inaugurada el 12 de desembre del 1997, quan es va obrir el tram entre Santa Maria d'Oló i Vic, després de quatre anys d'obres. L'eix va néixer amb la voluntat de ser una via ràpida i va ser bandera de l'obra de govern del president Pujol. Després, els governs del tripartit van començar-ne el desdoblament, que ha d'entrar en servei el gener del 2013. El president Pujol, que estava molt orgullós de l'obra, no acceptava cap crítica quan li deien que només amb dos carrils l'eix quedaria petit. Es curiós veure com Foment ha invertit a l'Estat espanyol una morterada de milions en autovies, que ningú no demanava i que s'ha demostrat que no eren necessàries perquè practicament no s'utilitzen, no tenen trànsit. En canvi a Catalunya el govern fa aquesta autovia quan s'ha demostrat que la carretera és insuficient i les exigències del trànsit obliguen a fer la inversió. També a diferència de les carreteres de l'Estat, aquí ara es planteja imposar un sistema de peatge encara que sigui només per als camions. Són maneres diferents de fer les coses i d'invertir els diners dels contribuents. Jo diria que aquí les coses es fan amb més seny i criteri. Una altra mostra que sols ens en podem sortir millor.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.