Opinió

LA GALERIA

Deures imprescindibles

Els que han de decidir el desdoblament de l'N-II no han circulat mai per aquestes muntanyes russes

S'ha repetit tant, pel dret i pel revés, de totes les maneres possibles, que el desdoblament de la famosa N-II al pas per les comarques gironines és urgent, que després de convertir-me en usuària habitual d'aquesta carretera he arribat a la conclusió que els que han de prendre la decisió perquè es dugui a terme no hi han circulat mai. No han circulat mai en aquesta mena de muntanyes russes on tens la sensació de jugar-te-la cada vegada. Per això té especial importància la crida que han fet els responsables de Trànsit aquesta setmana, quan han reiterat que el desdoblament és “absolutament imprescindible” per afavorir la reducció de la sinistralitat. El lamentable degoteig d'accidents que acumula aquesta carretera ha aconseguit convertir els usuaris en una mena d'hipocondríacs que veuen perills a cada revolt. La veritat és que la prohibició de circulació de camions de gran tonatge ha suavitzat aquesta sensació d'estar jugant a una ruleta russa on no saps si la bala et tocarà a tu o no. Pot semblar exagerat, ja que per entendre-ho segurament cal experimentar què és conduir per aquesta carretera. No obstant això, és una falta de responsabilitat, tant moral com política, permetre que cada dia se la juguin milers de ciutadans. Tots els governs, tant l'actual del PP com els anteriors, com quan han governat els socialistes, han assegurat que el desdoblament era una prioritat. Però com que qui dies passa, anys empeny, tot segueix gairebé igual. Només s'estan fent pedaços, com el del tram de Caldes, i encara després de superar més entrebancs que en una prova de 400 metres tanques. És evident que els polítics no han estat a l'altura de les circumstàncies ja que no han sabut entendre que fa temps que la circulació per l'N-II s'ha convertit en un problema social. Bé, sí que han entès alguna cosa. Però malauradament només ha estat després de la important i constant mobilització que van protagonitzar els veïns de Bàscara per aconseguir la reeixida prohibició de circulació de camions. Les autoritats diuen que han deixat de passar-hi 900.000 vehicles des que la mesura va entrar en vigor el mes d'abril passat. Ni més ni menys que gairebé un milió! Malgrat l'èxit, no és solament una mesura que arriba tard, sinó que no és suficient per aconseguir que l'N-II sigui una via segura. I cal repetir-ho una vegada i una altra, com ha fet Trànsit aquesta setmana.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia