LA GALERIA
‘Girona 10'
Ara ha desaparegut la sorpresa inicial però es manté el rigor d'una proposta imaginativa i ben engrescadora
Aquest cap de setmana es farà la tercera edició de la campanya promocional anomenada Girona 10 amb un èxit ja garantit d'antuvi gràcies a la bona acollida que ha tingut aquesta iniciativa, que ha generat milers de peticions per beneficiar-se'n. Tot i que el sorteig que es va fer per donar resposta a tanta demanda va generar alguns problemes per un error de tall, el cert és que això no ha d'entelar l'èxit repetit d'aquesta convocatòria que, amb encert i bon criteri, ha posat en funcionament un any més l'Associació d'Hoteleria Girona Radial. L'edició que comença demà mateix es pot considerar que és de consolidació d'una iniciativa imaginativa i agosarada que el primer any va generar un impacte mediàtic que va superar les previsions més optimistes. Ara ha desaparegut la sorpresa inicial però es manté el rigor d'una proposta engrescadora i, per a molts, l'excusa definitiva per fer aquella visita a Girona tantes vegades ajornada. És clar que les clarors sempre tenen petites ombres i aquestes s'han d'atribuir al sector comercial que, un cop més, no ha estat gaire receptiu a afegir-se a la proposta i col·laborar-hi activament. L'Associació de la Plaça Mercat del Lleó s'hi ha sumat d'una manera entusiasta però lamentablement no ha estat així amb les entitats gremials que representen el col·lectiu comercial en conjunt. En aquest sentit, ja el primer any un comerciant em manifestava el seu desacord en el fet que el sector no s'hagués incorporat a aquesta iniciativa que promocionava la ciutat i de retruc el comerç. És clar que aquesta actitud no és pas nova i els recels del sector comercial envers les novetats són vells coneguts dels ciutadans. Recordem com varen posar el crit al cel quan es va anunciar que Hipercor s'instal·laria a Girona, com s'han oposat a iniciatives que poden representar una ombra de competència o com han rebut històricament amb actitud recelosa les franquícies que han arribat a la ciutat malgrat que les marques de reconegut prestigi oferissin una lloable pàtina de referències internacionals. El sector hoteler també ha patit d'aquesta síndrome del tancament i de por a la competència oposant-se reiteradament a la instal·lació de nous establiments a la ciutat, però en aquest cas s'ha sabut reconvertir adaptant-se a la nova realitat que ens envolta, afrontant el repte de treballar plegats pel ciutadà client, que és, o hauria de ser, el receptor final dels lloables objectius compartits.