Opinió

LA GALERIA

Cara i creu

Com que tampoc es tracta de veure l'ampolla mig buida, tothom confia que aquest any serà el de la remuntada

Una de freda i una de calenta. O la cara i la creu de la mateixa moneda. Aquests podrien ser alguns dels titulars del balanç de la temporada turística del 2015 a les comarques gironines. La cara, els resultats que va presentar dijous el Patronat de Turisme, que constata un augment del nombre de turistes que van visitar casa nostra. La creu, el balanç de l'aeroport de Girona, que l'any passat va tocar fons amb els pitjors resultats dels últims anys. Tant en un cas com en l'altre s'han confirmat les previsions ja que la recuperació econòmica permetia confiar en una millora en les visites, mentre que la retallada de vols ja havia situat l'aeroport contra les cordes i a punt del tancament durant l'hivern. Però com que tampoc no es tracta de veure l'ampolla mig buida, tothom confia que aquest any serà el de la remuntada. I l'anunci que es va fer també dijous de nous vols a les instal·lacions de Vilobí a partir de la primavera, potser sí que permet ser optimistes. Una línia sueca ens connectarà amb set ciutats d'aquest país nòrdic, cobrint algunes de les rutes que va deixar la fins no fa gaire omnipresent i prepotent Ryanair. Ja s'ha dit del dret i del revés que era molt perillós jugar-s'ho tot a una sola carta. Però ja ha passat el temps de les lamentacions i dels retrets per l'aposta que es va fer per la companyia irlandesa que ara ha preferit operar des del Prat. Cal trobar la manera de sortir d'aquest atzucac per evitar que l'aeroport de Girona torni a oferir la imatge fantasmagòrica que ja ens pensàvem que havíem deixat enrere per sempre més. I encara que sembli que poden haver descobert la sopa d'all, la fórmula que han trobat les institucions és la diversificació. O sigui, no jugar-s'ho tot a una sola carta. De manera que, si no hi ha sorpreses d'última hora, a partir de la primavera als avions que aterraran i s'enlairaran de la nova companyia sueca, s'hi afegiran els anunciats temps enrere d'altres companyies fins a arribar a un total de 41 rutes, la majoria encara de Ryanair. És cert que serem lluny dels anys de bonança que van fer créixer les instal·lacions com l'escuma, però amb bona feina i una mica de sort, per aquí podria començar l'esperada remuntada. La mateixa que espera el Patronat de Turisme amb la seva aposta pel golf i, lògicament, la gastronomia. Per alguna cosa tenim el millor restaurant del món.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.