De set en set
Bons anuncis
La qualitat en anuncis, falques i espots és un patrimoni històric
Catalunya ha estat una primera potència en belles arts, incloses arquitectura i publicitat. Ho és encara en la publicitat vinculada a activitats que atreuen jovent. Mireu els homes anunci actuals: nois que porten logos de cap a peus. Són els nostres campions internacionals en disciplines del motorisme, esports en què la nostra nació és ara la primera potència mundial, com ho era en pintura als anys trenta del segle XX. La qualitat en anuncis, falques i espots és un patrimoni històric en totes les fases del procés: des de l'encàrrec del client fins a la interpretació que en fem els receptors, passant per la producció de l'obra publicitària i la seva difusió. Ho podem concloure després de llegir el llibre Pensar és triomfar. La publicitat a través de la història, del doctor Lluís Costa, professor de comunicació a la Universitat de Girona. Argumenta amb dades i agudesa crítica que Catalunya ha estat un país capdavanter en l'àmbit de la publicitat en relació amb la resta de l'Estat. ¿Com s'explica aquest fenomen? Costa ho atribueix al fet que l'embranzida industrial catalana fou anterior a l'espanyola, i més vigorosa. Aporta una altra hipòtesi, formulada pel publicitari Robert Rodergas: l'herència dels vells mercaders i de la influència de la Mediterrània. He exposat en altres articles que el fet que Catalunya sigui un país pobre en recursos naturals esperona l'enginy per aplicar talent i tenacitat en el comerç i la indústria. La capacitat per fer bons anuncis és fruit d'una necessitat.