Política

Contenciós de l'Estat contra l'Ajuntament del Vendrell

Denuncien il·legalitats en el pagament de serveis externalitzats

La delegació del govern espanyol ha interposat un recurs contenciós administratiu contra l'Ajuntament del Vendrell per unes suposades irregularitats en el pagament de diversos serveis municipals externalitzats. Es tracta de serveis que no disposen d'un contracte major (malgrat que superen els 18.000 euros anuals) i que han estat pagats sense que s'hagi fet la licitació pública corresponent.

L'Ajuntament es va mostrar “sorprès” dilluns per la denúncia (que és del mes de febrer) i va assegurar que des de fa un any està revisant i regularitzant tots els contractes de serveis. En els casos que no s'ha pogut fer una licitació, segons el govern, “es procedeix a la convalidació de les despeses efectuades, sempre segons les previsions de la normativa vigent”. El govern municipal del Vendrell va decidir fer pública aquesta informació hores després que el grup municipal del PP comuniqués a la premsa que existien uns contractes de serveis “judicialitzats”, dels quals el PP demana “transparència”.

En un comunicat, l'Ajuntament del Vendrell va detallar que el 13 de febrer la delegació del govern espanyol va interposar un recurs contenciós administratiu contra els decrets d'alcaldia amb els quals es convalidaven les despeses de diversos serveis contractats. Aquests decrets afecten, entre d'altres, els serveis postals, els serveis d'informàtica, el lloguer d'impressores, el desbrossament de camins, el menjador social i el conveni amb la Creu Roja.

Precisament, ara fa un any, l'alcalde del Vendrell, Martí Carnicer, va comparèixer davant de la premsa per defensar que tots els pagaments de serveis de l'Ajuntament s'ajustaven a la legalitat, després que el grup municipal Sí se Puede hagués advertit que l'interventor municipal havia demanat fer una revisió dels contractes perquè s'estaven produint fraccionaments irregulars. En aquell moment, Carnicer va assegurar que des del 2011 s'estava fent una revisió de tota la contractació pública per alleugerir el deute municipal.

Aquest dilluns, un any després, l'alcalde va recordar que aquesta revisió va comportar que el 2013 es fessin noves adjudicacions en el manteniment de la via pública, l'entorn urbà, la senyalització viària i el manteniment dels espais verds i parcs infantils. Posteriorment, també es va revisar l'adjudicació del manteniment de l'enllumenat públic, edificis, neteja, serveis de telefonia i vestuari de la policia local, entre d'altres, segons la versió del govern.

El govern municipal va recordar que s'està fent “un treball intens” per fer les noves licitacions però que, mentre aquestes no es produeixen, l'Ajuntament ha estat convalidant les despeses dels diferents serveis afectats “seguint la normativa vigent i les indicacions rebudes per la secretària i la intervenció municipal”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.