Política

JxCat de Girona proposa unir els eixos comercials de la ciutat

La candidatura de Junts per Catalunya a la ciutat de Girona, que encapçala Marta Madrenas, va anunciar ahir que una de les principals mesures que proposa en comerç és la creació de Comerços en Xarxa, un programa per unir de manera progressiva els grans eixos de la ciutat. La proposta és fer-ho a través de mesures de caire urbanístic –eliminant barreres arquitectòniques, unint voreres, ordenant el trànsit i unificant il·luminació i mobiliari urbà–, que aniran acompanyades de senyalització conjunta i també de la potenciació de zones intermèdies que facin de ròtula entre els eixos, com ara els voltants de l’estació de tren. “Volem teixir un urbanisme comercial que faciliti el passeig del vianant, i que per tant ampliï tant la presència de compradors com les zones de botigues ja existents”, assegura Madrenas.

La cap de llista de JxCat i actual alcaldessa defensa que el comerç és un dels principals sectors econòmics de la ciutat i que per això cal definir polítiques pròpies per a aquest sector. En aquest sentit, la candidatura avança que la seva “política de suport al comerç” inclourà la diversificació comercial, la promoció del comerç emblemàtic i singular, i l’expansió del projecte Aixequem persianes, a més de propostes transversals del programa com ara l’augment de la seguretat, la facilitat en l’aparcament i el suport a la formació i transformació digital.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia