ELIES NOVA
ALCALDE DE LLÍVIA (LLÍVIA FUTUR)
“Cal refer el POUM, que és desfasat”
Aposta també per lligar l’emprenedoria a elements històrics de Llívia, remodelar el cementiri i reclamar el traspàs de la carretera nacional
De tercer a primer.
Topògraf i empresari, el 2015 va quedar tercer com a cap de llista d’ERC (2 regidors), però un pacte amb Endavant Cerdanya (3) el va fer alcalde, desplaçant CiU (4). Havia de ser un mandat partit amb EC, però quan va ser l’hora van decidir continuar amb el govern com estava. Al 26-M van presentar-se junts en coalició (Llívia Futur) i van guanyar Junts per 11 vots.
Fa quatre anys va ser alcalde gràcies a un pacte entre ERC i Endavant Cerdanya (EC), i aquest 26-M les dues forces es van presentar ja en coalició.
Per què van decidir presentar-se junts?
Vam veure que havíem format un bon equip de govern i que no tenia sentit que anéssim separats.
I va ser decisiu. Van guanyar només per 11 vots Junts. Per separat potser la llei D’Hondt hauria fet que no poguessin governar...
És molt probable que per separat no haguéssim sumat, sí.
Llavors, considera els resultats una mica ajustats o està satisfet?
Estic satisfet. Ja pensava que seria un 5-4. Ara, que fos tan ajustat... Vaig veure que hem de fer alguna cosa. De totes maneres, crec que el fet que coincidissin les municipals i les europees no ens va ajudar, a ERC.
Com és la relació amb Junts?
Tenim intenció de fer proximitat, però la veritat és que estem bastant tensos. Aquests quatre anys ja han estat tensos i ara, amb la formació que ha entrat, crec que també serà un mandat tens amb ells.
Una de les prioritats del seu programa és donar un nou impuls econòmic al municipi. Com?
Tenim diversos projectes en marxa. Vam crear un centre d’emprenedoria i desenvolupament col·laboratiu en què, a través d’una fundació, hi haurà patrons privats i, per part de l’Ajuntament, l’alcalde, el regidor d’Economia i el cap de l’oposició.
El turisme és important a Llívia. El repte és desestacionalitzar-lo?
Exacte. Per això amb el centre d’emprenedoria volem potenciar els productes de quilòmetre zero. Tenim molts de camps de conreu mig aturats i creiem que podem unir els nous projectes a la història de Llívia. Tant al fòrum romà que s’ha trobat, que és el més gran dels Pirineus, com al termalisme –ara hem començat a fer unes basses d’aigua calenta i sulfurosa–, i també al fet de tenir una de les farmàcies més antigues d’Europa, que té un receptari d’herbes i remeis molt antic. Volem tornar a conrear plantes medicinals per usar-les amb aquest receptari i, juntament amb les aigües termals, crear unes línies de cosmètica termal orgànica que creiem que pot ser un producte amb molta sortida per a emprenedors.
Pel que fa a urbanisme, quins reptes té pendents Llívia?
Volem refer el POUM, perquè encara estem amb el pla intermunicipal d’urbanisme de l’any 1986, que és totalment desfasat. I un dels projectes que volem treballar fort, i ja ens costarà més perquè ho hem de negociar amb el Ministeri de Foment, és intentar que la carretera que travessa el municipi, que és carretera nacional, pugui ser de titularitat municipal. Ara és cosa del ministeri; no podem ni escombrar-la. Tenim un projecte amb diverses rotondes amb el qual podríem guanyar en qualitat de vida i sobretot en seguretat viària.
Altres prioritats que s’hagin marcat per a aquests quatre anys?
Aquest estiu instal·larem les primeres estacions de recàrrega per a vehicles elèctrics. Un altre projecte seria el de remodelació del cementiri, perquè està quedant obsolet, amb poques places disponibles. I el projecte estel·lar, que s’està ja construint, és l’escola Jaume I. A finals d’any ja estarà l’edifici de la fase 1, després es farà la rehabilitació de l’actual, i esperem que el curs 2020/21 ja tots els nens puguin gaudir de la nova escola.
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.