La consulta del 13-D inicia la campanya amb l'objectiu de superar el 20% de votants

Després de l'èxit mediàtic de la consulta sobre la independència d'Arenys de Munt, els impulsors dels referèndums volen evitar sigui com sigui un fracàs en les 130 consultes convocades pel 13 de desembre. Preveient el triomf del «sí», la clau per definir l'èxit o el fracàs polític serà el grau de participació. L'objectiu és mobilitzar més d'un 20% de vot –tant del «sí» com del «no»– amb una campanya de difusió que s'inaugura el 29 de novembre al parc del Fòrum de Barcelona. El 41% de participants d'un cens ampliat als majors de 16 anys en la consulta d'Arenys seria un èxit, però els impulsors van rebaixar ahir el llindar mínim per quedar satisfets al 20%. Tanmateix, el diputat d'ERC i responsable d'extensió territorial, Uriel Bertran, va dir fa una setmana que assolir el 40% de participació forçaria les institucions a promoure un referèndum vinculant a tot Catalunya.

L'acte central de campanya per fomentar la participació tindrà actuacions musicals i la intervenció del filòsof Josep Maria Terricabras. L'objectiu, en paraules de la portaveu Carme Forcadell, és que l'acte serveixi per donar «el tret de sortida» de la campanya per promoure la participació.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.