Pla estratègic d'impuls econòmic al Penedès
Els ajuntaments del Baix Penedès s'uneixen en un pla de desenvolupament econòmic i ocupació
Al setembre s'executaran les primeres accions
Després d'un any de treball sobre el punt de partida del Baix Penedès, amb la implicació de tots els ajuntaments, patronals i representants del sector econòmic, ahir el Consell Comarcal va presentar públicament les línies de treball del nou pla estratègic de desenvolupament econòmic i ocupació. Des d'ara i fins al mes de juliol els grups de treball es reuniran en quatre comissions: de Territori, Formació, Turisme i Comerç, i Indústria. Aquestes comissions prendran com a punt de partida els resultats de les vuit grans línies de treball que es van analitzar en la primera part del treball: el paisatge, la competitivitat, la racionalització de la mobilitat, la desestacionalització del turisme i el comerç, la cohesió social i l'ocupació, la baixa qualificació i la formació dual, la projecció exterior de la comarca i les inversions, i la necessitat de relligar un gran projecte de governança comarcal per definir els problemes comuns i una identitat de comarca.
Els resultats d'aquestes comissions es presentaran el mes de juliol. I a partir del setembre es començaran a executar les primeres accions del pla. El director del pla estratègic, Jaume Amill, confia que al llarg del 2018 “ja es començarà a notar la cohesió de les administracions en un objectiu comú”. Tots els ajuntaments de la comarca s'han afegit al projecte i, entre tots, volen garantir l'impuls privat que necessiten perquè el pla tingui una bona fi.
LA FRASE
Una alternativa a la construcció i al turisme
La crisi econòmica va posar un mirall davant els municipis del Baix Penedès, situant la comarca amb taxes de desocupació d'entre el 25% i el 29% i a la cua de Catalunya en la generació de llocs de treball. Aquesta situació i l'especialització en els sectors de la construcció i el turisme van obligar la comarca a treballar per capgirar la situació. D'això sorgeix el pla estratègic. Els polígons són deficitaris, el sector turístic és estacional i s'ha de treballar en la imatge exterior de la comarca per atraure inversions.