Política

Santpedor tanca l'any amb un endeutament del 17%

El consistori ha reduït la xifra en prop d'un 20% des del 2013

Assegura que és un dels més baixos de Catalunya

Les inversions no se n'han ressentit

Santpedor ja ha fet el tancament dels números de l'any passat i el resultat deixa el municipi en una “bona salut econòmica”, ha informat l'Ajuntament. En el decurs del darrer ple, l'equip de govern va donar compte de la liquidació del 2016, en què destaca el resultat pressupostari positiu i la reducció de l'endeutament fins al 17%, “sense que per fer-ho s'hagin frenat les inversions”, van ressaltar fonts municipals.

La regidora d'Hisenda, Judit Raja, va explicar que el pressupost del 2016 va començar amb 7,5 milions però durant l'any van fer-hi modificacions de crèdit provinents, principalment, de la incorporació de romanents de l'any anterior i de nous ingressos de subvencions, que van situar el pressupost en 8,6 milions. D'aquest pressupost definitiu en resulta un romanent de tresoreria per a despeses generals d'1,8 milions d'euros i un resultat pressupostari positiu de 632.000 euros, segons Raja. Tot i així, la regidora va argumentar que d'aquest romanent de tresoreria ja se n'incorpora una part al pressupost de l'any 2017 per la despesa compromesa l'any 2016 i pendent de reconèixer al moment del tancament.

I hi va afegir: “Santpedor és avui un dels ajuntaments catalans amb un endeutament més baix.” Des del 2013, ha passat del 36,88% al 17,38%, ja que ha anat eixugant el deute any rere any. La intenció, com va assegurar la regidora d'Hisenda, és continuar aquesta tendència aquest 2017.

Contracten nou persones

L'Ajuntament de Santpedor va incorporar la setmana passada nou persones –en el marc de la contractació dels plans locals d'ocupació finançats per la Diputació de Barcelona– perquè facin diverses feines dels serveis municipals. Són quatre persones a l'equip de manteniment municipal (construcció, reparació i manteniment d'obres, i neteja dels vials, parcs, jardins públics i zones verdes), un auxiliar per a l'àrea d'informàtica i de projectes TIC, un subaltern per a centres educatius, dues persones a temps parcial perquè donin suport al Lokal de joves i a l'aula socioeducativa i un auxiliar administratiu per a l'Ajuntament. La regidora d'Hisenda i Règim Local, Judit Raja, va explicar: “Gràcies als plans d'ocupació podrem donar una empenta a tasques que no podíem fer perquè per les dimensions del nostre municipi no podem ampliar el personal actual de l'Ajuntament.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.