Cuixart: “Passi el que passi, el nostre objectiu és l’1-O”
El president d’Òmnium alerta que l’Estat “ens vol despistats” i recorda als universitaris que “una virtut de la revolució és l’organització”
Partits i entitats els demanen “ser al carrer” aquests dies
Sense les iaies no hi ha revolució i sense els universitaris, tampoc. Així ho creuen els representants de partits i entitats independentistes que ahir van pujar a l’escenari de l’acte d’Universitats per la República per arengar els estudiants perquè participin en la organització i convocatòria de l’1-O.
El president d’Òmnium Cultural, Jordi Cuixart, intervenia en l’acte poques hores després que es conegués que l’Audiencia Nacional ha acceptat, a petició de la fiscalia, investigar i jutjar, per un presumpte delicte de sedició, els instigadors de la concentració de dimecres passat davant el Departament d’Economia. Cuixart surt mencionat en l’escrit del fiscal, igual que el seu homòleg a l’ANC, Jordi Sànchez, i ahir aprofitava aquest focus judicial per avisar els universitaris del que considera que és una maniobra de l’Estat. “Ens volen despistats”, alertava, per la qual cosa els va demanar que “passi el que passi”, amb relació a la seva possible detenció, no perdin de vista que “l’objectiu és l’1-O”, proclamava. Per això i per fer possible el que va qualificar de “revolució”, Cuixart instava els universitaris a “organitzar-se” els pròxims quatre dies i, a més, els posava deures. “Demà mateix teniu el repte d’explicar als ciutadans que no tenen accés a les xarxes com s’ha d’anar a votar”, hi afegia. Cuixart, amb la veu trencada després d’hores i hores de campanya a favor del referèndum, va reiterar la crida a la mobilització permanent.
I abans que ho fes Cuixart, va ser el vicepresident Oriol Junqueras qui també va animar els universitaris a participar en la convocatòria del referèndum, ja que els considera “imprescindibles” perquè “el resultat de l’1-O es pugui implementar”, va afirmar. El republicà va assegurar que diumenge està en joc la defensa de drets bàsics i va elogiar les darreres mostres de “comunió” entre els ciutadans per continuar practicant-les en defensa d’aquests drets i sobretot de la democràcia. “L’única cosa que dignifica tot el que hem fet és que estem al vostre servei i el país és a les vostres mans”, proclamava.
Urnes, paperetes i gent
Els diputats Mireia Boya i Lluís Llach, així com l’alcaldessa de Badalona, Dolors Sabater, i el tinent d’alcalde de Barcelona Gerardo Pisarello van elogiar la participació de tots els col·lectius que han defensat l’1-O com un exercici de llibertat, des dels estibadors fins als impressors, passant pels forners, mestres, autònoms, pagesos i bombers, entre altres. “Es tracta de deixar ben lluny l’autoritarisme de l’Estat”, reblava Boya, que animava els universitaris a anar a votar “de forma massiva” i a practicar la “resistència pacífica”.