Política

Xarxa de trens deficitària

La CUP denuncia l’abandó de la xarxa de rodalies

La formació aposta per potenciar les infraestructures ja existents a Girona

La cap de llista de la CUP-Assemblea Constituent per Girona, Natàlia Sànchez, va escollir ahir l’estació de tren de Celrà, una de les més depriments de la xarxa de rodalies comarcal, per presentar les propostes de la seva formació en matèria d’infraestructures, centrades en bona part en la millora dels serveis ferroviaris. “Necessitem unes connexions viàries i un transport públic de qualitat i al servei de la gent, i això significa que siguin de accessibles, puntuals, a preus assequibles i amb una adequada freqüència de pas”, va dir la candidata a peu d’andana, en un entorn propi d’una via morta, amb les velles casetes de passatgers ocupades per maquinària d’Adif i els murs escrostonats i plens de grafits. “Els governs tant de l’Estat com de la Generalitat s’han dedicat els últims anys a invertir en macroinfraestructures, que no solament comporten un greu impacte paisatgístic, sinó que tampoc donen resposta als desplaçaments més curts i freqüents, que són els que fan els ciutadans per anar a la feina o a l’escola”, va dir Natàlia Sánchez, que va resumir la proposta de la CUP en “la millora i potenciació de les infraestructures ja existents”.

El número dos de la formació independentista i regidor de Cultura de Celrà, Dani Cornellà, va explicar que a les comarques gironines hi ha una quinzena d’estacions que no compleixen els estàndards mínims de qualitat, entre les quals va esmentar, a part la de Celrà, les de Sant Jordi Desvalls, Sant Miquel de Fluvià, Vilajuïga, Camallera, Bordils o Vilamalla. Aquestes deficiències no només tenen a veure amb la falta d’accessibilitat, sinó directament amb la seva “perillositat”, va remarcar: “Són estacions envellides, algunes de molt degradades i mal il·luminades, i on fins i tot fa por passar-hi de nit, i no s’ha fet cap esforç per adaptar ni tan sols les andanes a la llargada dels nous combois, amb el risc que la gent caigui a la via quan puja o baixa dels vagons”. Cornellà admet que el govern estatal promet des de fa anys un pla de millora, però en la pràctica, segons va constatar, “el manteniment es refia sovint a la voluntat d’ ajuntaments i veïns, que són els que s’impliquen per netejar i condicionar les estacions”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.
[X]

Aquest és el primer article gratuït d'aquest mes

Ja ets subscriptor?

Fes-te subscriptor per només 48€ per un any (4 €/mes)

Compra un passi per només 1€ al dia

ESTAT FRANCÈS

Macron descarta nomenar un primer ministre del Nou Front Popular

BARCELONA
POLÍTICA

Mario Soler serà el nou regidor d’Esports, Turisme Esportiu i Salut de Tarragona

Tarragona
guerra a gaza

Milers de civils fugen del centre de la Franja per noves ordres d’evacuació

barcelona
policial

Parlon situa Trapero a la direcció política dels Mossos i fulmina a Sallent

barcelona
alemanya

Un Scholz furiós promet endurir les lleis sobre armes després de l’atac de Solingen

barcelona
Pakistan

Una onada d’atemptats deixa més de setanta de morts al Balutxistan

Barcelona
política

Els presidents autonòmics del PP fan pinya contra la “independència fiscal” de Catalunya

madrid

El PSC Girona denuncia mal funcionament de la recollida de residus

GIRONA
política

El PSC evitar parlar de concert econòmic: “El document diu el que diu”

barcelona