ERC reclama la unitat de l’àrea urbana en mobilitat
Els republicans consideren que Girona ho ha de liderar però també que hi hagi una planificació conjunta
Proposen potenciar la xarxa de carrils bici
Les candidatures d’Esquerra de l’àrea urbana de Girona reclamen treballar conjuntament la mobilitat amb la capital, que ho ha de liderar, però alhora que hi hagi una planificació conjunta. Els caps de llista i veïns de Girona, Sarrià de Ter, Quart, Salt, Sant Julià de Ramis, Fornells de la Selva, Bescanó, Llambilles, Vilablareix, Cervià de Ter i Sant Gregori van participar ahir al migdia en una pedalada en favor de la mobilitat sostenible que va sortir de la plaça Catalunya i va finalitzar a la zona del pícnic de la Devesa.
L’alcaldable d’ERC per Girona, Quim Ayats, va assenyalar que aquest “treball conjunt, des del transport públic fins a una xarxa de carrils bici, com a àrea urbana, no s’ha fet”. Per Ayats, un exemple clar és la planificació conjunta dels carrils bicis més enllà dels límits municipals. Per l’alcaldable de Salt, Jordi Viñas, és “essencial crear carrils bici que uneixin tots els municipis”. L’objectiu és facilitar l’ús de la bicicleta com a mitjà de transport habitual. Viñas va posar d’exemple la manca de coordinació en la travessia de Santa Eugènia. “En canvi, s’ha arribat a un consens amb la línia 9 de bus que uneix Salt amb la UdG”, va recordar. L’alcaldable de Vilablareix, David Mascort, va insistir que Girona “ha de ser la capital de l’àrea urbana, també quant a la mobilitat” i va recordar l’aposta que ha fet el municipi pels carris bici però que no connecta amb Girona. “Hi ha el projecte fet però no la inversió”, va afegir Mascort. L’alcaldable de Vilablareix va recalcar que l’aposta per la mobilitat sostenible i la coordinació entre els municipis que conformen l’àrea urbana contribuiria a solucionar altres problemes com l’aparcament. Els candidats també es van comprometre a estudiar la viabilitat de crear una xarxa de Girocleta que inclogui la resta de municipis.